Dags att återgå till det "normala"...

Nu är jag tillbaka på svensk mark. Tyvärr. Resan har, precis som jag trodde, varit helt underbar. Hela dagar av sol och bad, goda middagar på kvällarna, drinkar, party, dans och marknader. Kunde knappast bli bättre.

Vädret har dessutom varit helt och hållet på vår sida - har varit strålande sol och närmare 50 grader varje dag. Har varit moligt max 2 timmar på dessa 2 veckor.. och för att dämpa åka-hem-ångesten lite så gjorde det ingenting att det regnade dagen vi skulle åka hem ;)

Så det var min chans att vila upp mig inför resten av detta  år, nu när vi är hemma blir det ingen rast eller ro. Började jobba igår, jobbar hela helgen samt nästa vecka... Men jag antar att jag ska vara glad för allt jag får (för det betyder ju pengar) och att jag överhuvudtaget har ett jobb. Ska försöka få med mig kamerorna hit imorgon så jag kan lägga in bilder från resan, har fått order om att jag MÅSTE göra det.

Sitter och tittar på "Fångarna på fortet" och är sådär lagomt nostalgisk just nu - kommer ihåg när det sändes förut, när jag var liten. Fredagskvällarna betydde alltid att hela familjen trängde ihop sig i våran lilla TV-soffa för att se programmet och äta chirre och dirre. Allt som oftast somnade jag efter halva programmet (vilket jag fortfarande alltid gör när jag ser TV) men det spelade ingen roll. Det var så mysigt att trängas i soffan och somna i mammas eller pappas knä...



Nåja, dags att återgå till arbetet och att se klart programmet. Ikväll blir det filmmys med min favorit ♥

Ha en bra lördagskväll allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0