pilates

Vill börja med att säga vilken underbart, jättebra träningsform pilates är! Fy sjuttsingen alltså. Det var ju det jag först började att instruera i. På flow har vi en lite "goigare" verson av det, så kallad power pilates, vilket innebär att man får allt i ett - kondition, styrka, uthållighet & smidighet. Allt på bara 45-50 min. Perfekt för alla stressade människor här i världen!

Hade i regel en till två pass i veckan hela hösten. & det är först nu efteråt jag inser hur jäkla stark jag var då! På grund av liten uppslutning på passen i slutet av året tog vi ett uppehåll & därmed gjorde ju (dumt nog!) jag det också. Nu är jag jättesvag i hela bålen (i jämförelse med vad jag var), orkar knappt stå i plankan, får ont i ländryggen titt som tätt, ont i ljumskarna/höfterna & blir bara stelare & stelare... Näe minsann nu får det bli ändring på detta! Måste börja med "pillen" igen. Fast just nu vågar jag inte ens prova köra nått av mina gamla pass, skulle inte orka hälften :-( & det är väldigt tråkigt & jobbigt att inse.




Hade inte mycket mer på hjärtat. Skönt med fredag & att det är näst-näst sista arbetsdagen på tele idag. Det firas med en tur till Happis med Anna när jag slutar. Eventuellt instruerande av spinning ikväll, sen får vi se vad jag hittar på för kul. Är sugen på god mat & ett glas rött ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0