Loppet

Gick över förväntan. Är väldigt nöjd faktiskt :-) om man nu får vara det. Jo, det får man! Inte allra mest för att jag slog förra årets tid, utan för att jag fortsatte springa i samma tempo de sista 1,5 kilometerna trots att jag var riktigt trött. Jag har en förmåga att lugna mig lite, inte pressa så hårt när det kommer till just löpning. I gymmet, på cykeln, i salen: inga problem. Men när jag springer tar jag inte i lika hårt. På ruset höll jag högre km-tempo hela loppet än jag brukar palla ens en kilometer!  
 
Insåg två viktigt saker under/efter loppet:
1. Jag kan springa. Jag kan springa bättre än jag tror. Har för dåligt självförtroende när det kommer till löpning...
2. Min bålstyrka räcker inte riktigt till. Inte när man börjar bli riktigt trött. Fick även detta bekräftat under morgonens benpass. Hade bestämt mig för att köra ett riktigt tungt pass, mer vikt och färre reps. än jag är van vid. Och i benböjen speciellt märkte jag att jag tappade lite i bålen. 
 
Så därför: MERA PLANKOR framöver! Oooh yes! Börjar med att vara med i plankutmaningen som liveitloveit.shapemeup.se startar på måndag. Det kan bli en nödvändig sporre när plankor inte är det roligaste man vet...
 
Ikväll väntar middag på restaurang med vänner som snart dyker upp för en liten fördrink. Dags att byta ut bikinin & shortsen mot klänningen & den slarviga flätan mot en mer kammad frisyr.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0